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The Forest: Neues Update verbessert KI-System und verbannt Fehler

Von Dustin Hasberg - News vom 22.07.2014 12:15 Uhr

Entwickler Endnight Games hat einen neuen Patch zu dem Indie-Titel The Forest veröffentlicht, der neben Neuerungen auch zahlreiche Fehler aus dem Spiel verbannt. Unter anderem hat das Entwicklerteam die KI der Feinde überarbeitet.

Wie bereits im Vorfeld angekündigt hat Entwickler Endnight Games heute mit Patch 0.04 ein weiteres Update zu dem Survival-Titel The Forest veröffentlicht. Dabei wurde unter anderem die KI der Feinde verändert. So besitzen die Mutanten ab sofort ein bestimmtes Verhalten und gehen beispielsweise schlafen. Darüber hinaus verbesserte das Entwicklerteam das Kampfsystem und erhöhte den Schaden von Äxten. Außerdem funktioniert nun auch das Pausenmenü und versetzt das Spiel in den Pausen-Modus.

Doch auch den Fehlern geht es an den Kragen. So berichteten Spieler, dass man selbst im Pausenmenü noch Waffen benutzen konnte. Diesen Bug hat das Indie-Team nun aus dem Spiel verbannt. Ebenfalls ärgerlich war es für viele Spieler, dass die Spielfigur einige Meter in die Höhe katapultiert wurde, wenn man auf eine Leiche einschlug. Dieses Problem sollte in Zukunft nicht mehr auftreten.

Der nächste Patch wird laut Endnight Games in etwa zwei Wochen erscheinen. Unterhalb dieser Meldung findet ihr die offiziellen Patch-Notes von Alpha-Patch 0.04.

Features and changes:

  • New A.I. behaviour, mutants will sometimes go home to sleep during day along with other new routines
  • Distorted mutants can now be killed with regular weapons
  • Distorted mutants more aggressive and deadly in combat and have expanded actions
  • Better ambient lighting. Trees and large objects diffusely occlude skylight (experimental)
  • Pause menu now actually pauses game
  • Enemies use rocks more often to jump attack at player
  • New female enemy type added.
  • Better distribution of eneies throughout the world.
  • Constructed bench now works and players can sit to regain energy or watch sunset
  • Increased axe damage against enemies
  • More variation to female cannibal models, added procedural breasts size system
  • Improved Rabbit/Lizard distribution and optimized CPU usage.
  • Improved sky and sun look
  • Improved dead cave lighting and cave 2 lighting
  • Better cave textures and rock look
  • Dead cave prop fixes, fixed some incorrect rock placements
  • Improved load times and added loading percentage amount
  • Re-balanced hunger drain
  • Better cave ground with flowing water and more detailed textures
  • Enemies will now push small items out of the way instead of getting stuck on them
  • Dead sharks now ragdoll

Bugs:

  • Fixed rain sound never going away even after rain stops
  • Fixed bug where some partially built structures couldn’t be completed after loading a saved game
  • Fixed animals sometimes disappearing in regular and vegan mode
  • Fixed issue where you could still shoot flare gun or use other weapons when pause menu was open
  • Yacht random position won't change now or get lost when saved game is loaded
  • Fixed all effigies turning into arm effigy on load
  • Fixed E to add icon showing up if holding a rock or stick even if items not needed in building
  • Fixed cave drips continuing to play even when not in cave
  • Fixed fish swimming outside of pond near cliff section
  • Fixed fullness always starting at half when loading a saved game
  • Fixed moonlight sometimes missing completely
  • Fixed stick marker vanishing on loading saved game
  • Fixed missing collision roof of cabin
  • Fixed player flying in air after chopping dead bodies
  • Rain effigy effect should now work and will wear off after time
  • Cannibals spawning in villages no longer ‘pop’ when waking up
  • Fixed creepy female model attacks sometimes not hitting player
  • Fixed bug where bird landing on hand would sometimes stop axe from working
  • Fixed enemy head and leg pickups sometimes appearing as arm pickups

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