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Cyberpunk 2077: Hotfix 1.21 ist da und soll den Abschluss verbuggter Missionen ermöglichen

Von Cynthia Weißflog - News vom 15.04.2021 08:49 Uhr
Cyberpunk 2077 Update 1.21 Hotfix
© CD Projekt

Cyberpunk 2077 wurde mit einem weiteren Hotfix ausgestattet, der vor allem die Stabilität und Performance des Spiels adressieren soll. Außerdem steht die Behebung von Fehlern im Fokus von Patch 1.21, durch die ein Vorankommen in verschiedenen Quests bislang verhindert worden ist. Die Patchnotes findet ihr hier.

Für welche Plattformen ist der Patch erschienen? Hotfix 1.21 steht ab sofort auf allen bedienten Plattformen zur Verfügung, also auf PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S und Google Stadia.

Hotfix 1.21 für Cyberpunk 2077 ist live – der Inhalt

Erst kürzlich ist der dicke Patch 2.1 für „Cyberpunk 2077“ erschienen, nun folgt zugleich ein Hotfix, der weitere Probleme im Spiel beheben sollen. Unter ihnen sind einige wahre Stimmungskiller, die nun beseitigt sein sollen:

Keine Random-Spawns vom NCPD

Mit dem Update 1.2 wurde bereits fleißig an den plötzlich auftauchenden Cops vom NCPD geschraubt. Nun wurde noch ein wenig nachgebessert und weiter verhindert, dass die Polizisten aus dem Nichts hinter eurem Rücken auftauchen.

Cyberpunk 2077 Schüsse
Plötzlich einen Cop im Rücken? Mit dem neuen Fix für „Cyberpunk 2077“ sollte dieses Problem behoben sein. © CD Projekt

Weniger Abstürze

Eines der Hauptziele des neuen Hotfixes war, die zahlreiche Crashes zu verhindern, die seit dem letzten Patch hinzugekommen sind. Durch eine verbesserte Speicherverwaltung sollte „Cyberpunk 2077“ nun seltener abstürzen.

Beseitigte Quest-Killer

Die wohl ärgerlichsten Bugs in einem Rollenspiel sind wohl die, die den Missionsfortschritt ausbremsen und den Abschluss einer Quest verhindern. Auch denen ging es mit dem Fix an den Kragen. Darunter ist auch die Hauptmission Down on the Street oder die stark verbuggte Quest Big in Japan.

Cyberpunk 2077Cyberpunk 2077: Multiplayer ist nicht länger das nächste große Projekt

Das sind die offiziellen Patchnotes

Hinweis: Die Patchnotes liegen bislang leider nur in ihrer englischen Version vor. Allerdings gleichen die deutschen Missionsnamen in „Cyberpunk 2077“ häufig ihrem englischen Original. Solltet ihr also nachschlagen wollen, ob ein Bugfix für eure Quest dabei ist, werdet ihr sicherlich trotzdem fündig. Wir tragen die deutsche Version jedoch nach, sobald sie vorliegt.

Quests & Open World

  • Fixed an issue in Gig: Getting Warmer… where the player was unable to lower 8ug8ear’s body temperature.
  • Fixed an issue where being unable to pick up the „Send a crew“ shard in Cyberpsycho Sighting: Discount Doc could block progression. Reading the shard is now an optional objective.
  • Fixed an issue in Down on the Street where Takemura would get stuck in Japantown Docks after player chose to go to Wakako alone and left the area too early.
  • Fixed an issue where the clues in Cyberpsycho Sighting: Bloody Ritual would not count if the player scanned them before talking to the wounded NPC.
  • Spray Paint should now trigger properly when player approaches Brendan.
  • Fixed an issue in Play it Safe where upon connecting to the Access Point the screen could become black, blocking further progression.
  • Fixed an issue where Reported Crime: Dredged Up would not complete if the player opened the container before scanning the blood trail.
  • Fixed an issue where a Maelstromer could spawn in an area unreachable for the player, blocking progress in Losing My Religion/Sacrum Profanum.
  • Fixed an issue blocking progression in one of the Assaults in Progress in Japantown.
  • Addressed an issue where the game could crash during Gig: Hippocratic Oath if the player jumped through the window after breaking it.
  • Fixed various issues with enemies clipping through objects and floating in the air in Suspected Organized Crime Activity: Privacy Policy Violation.
  • Fixed an issue in Suspected Organized Crime Activity: Privacy Policy Violation, where progression could be blocked due to enemies being stuck in a hangar.
  • Holocalls from Mitch should no longer get stuck and repeat if the call was interrupted before.
  • Fixed Johnny’s appearance in various quests.
  • Dennis‘ car should now spawn correctly in Big in Japan.
  • Players can now enter Dennis‘ car from the right side in Big in Japan.
  • Windows inside the shack should no longer break upon opening the container in Big in Japan.
  • Big in Japan will now fail if the player leaves Haruyoshi instead of carrying him to safety after opening the container.
  • Fixed an issue where player could become unable to use weapons and consumables after getting out of Takemura’s van in Down on the Street.
  • Player can no longer call Takemura during the meeting with Oda in Down on the Street.
  • Fixed an issue where Oda could be found on the bridge between Watson and Westbrook before going to Takemura’s hideout in Search and Destroy.
  • Fixed an issue in Down on the Street where Oda could crash into player’s car if it was parked in his way.
  • Fixed an issue where Burning Desire/Night Moves could get stuck on the „Wait for a call from distressed man“ objective after player failed the quest.
  • Fixed an issue where the door to Cassius Ryder’s ripperdoc shop would not open, preventing the player from completing The Gig.
  • Saul will no longer follow the player around the world if they leave the quest area after freeing him in Riders on the Storm.
  • Fixed an issue where sandstorm could be present in the city if the player fast travelled there during Killing in the Name or Riders on the Storm.
  • Riders on the Storm will now fail if the player leaves the Wraith camp before rescuing Saul.
  • Gig: Severance Package should now trigger properly after approaching the quest area.

Gameplay

  • Fixed an issue where, after the player commits a crime on the roof of a building, NCPD officers would spawn behind the player’s back.
  • Fixed an issue preventing the player from climbing ladders out of water.

Visual

  • Fixed various issues related to clipping in NPCs‘ clothes.

UI

  • Added back the icon above NPCs, who are under the Distract Enemies quickhack effect.
  • Scanning UI is now less cluttered.
  • Fixed an issue where Japanese/Traditional Chinese text could disappear if the player changed the interface language from English to one of these languages.

Stability and performance

  • Various memory management improvements (reducing the number of crashes).

Console-specific

  • Players should now be able to select stickers in Photo Mode using the Circle button in the Japanese version of the game on PlayStation 4.

Stadia-specific

  • Fixed some graphical issues on a bridge in Mikoshi in Belly Of The Beast/Changes.

Weitere Infos, Guides, Tipps, Tricks und News zu „Cyberpunk 2077“ findet ihr auf unserer Themenseite zum Spiel.

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